PROJEKT NOLBYVALLEN

Hej!
Kul att du vill höra mer om projektet!

Vi har tappat några viktiga spelare inom projeket så vi hoppas innerligt att vi hittar några som tycker att det låter kul och vill vara med oss i detta!

Vi har som sagt fått 350.000 kr för att rusta upp Nolbyvallen (!)  och det vore så otroligt tråkigt att skicka tillbaka dom.
Det är inte lätt att få detta bidrag - det är många fina projekt som tävlar om det.

Visionen är att Nolbyvallen  ska bli en bättre mötesplats som inspirerar till än fler aktiviteter och ett ställe där man faktiskt kan stanna hela dagen tack vare tillgång till vatten, toalett och grillmöjlighet.

Men projektet är även för att kunna bjuda in fotbollslag utifrån  att komma och hålla sina träningsläger!

Fotbollsläger

Att åka på träningsläger är en fasligt dyr historia och det är många som aldrig kommer iväg pga det ekonomiska.

Så vi gör inte detta för att tjäna pengar utan för att vi vill  erbjuda ett bra och billigare alternativ!

För bygden

Lagen sover  över i paviljongen och på Vita huset vid Stora Le. De  äter på Nössemarks Café och köper frukost i Lanthandeln.  På fritiden kommer de hyra kanoter hos Villa Smile.
Så ni hör att detta är ett projekt som ger ringar på vattnet för hela bygden.

Eftersom att  fräscha toaletter är särskilt viktigt för ungdomar  har vi erbjudit Hembygdsföreningen 80.000 kr av budgeten för upprustning av deras toaletter.

Vårt team

Vad behöver vi då hjälp med?
jo, vi behöver förstås hjälp med själva upprustningen och där är det många som erbjudit sin hjälp.

Men det vi verkligen behöver är 5,6 ,7 personer  som på längre sikt vill engagera sig i idrottsföreningen. Ha koll på Nolbyvallen och vara med och bestämma. Vill man bli medlem i styrelsen är det välkommet - men inget krav.

Vi 4 som är kvar i styrelsen har ganska mycket redan med bastun, lottboden, gymmet,  klubbrummet -utöver alla evenemang.
Att desstuom behöva ha koll på Nolbyvallen också är helt enkelt way too much!

Vi är förstås med när saker ska göras men den övergripande kollen och intiativ till fixande och donande  behöver vi  fler folk till!

Till syvende och sist är detta ju ett jätteroligt och positivt projekt
och vi hoppas verkligen att du också tycker det! Tveka inte- kontakta oss med detsamma

Med vänlig hälsning,
                Sandra, Hanne, Claus och Alexander